El Dr. Josep Arimany, president de Creacció i regidor de Ciutat del Coneixement de l’Ajuntament de Vic, ha presentat el projecte estratègic de digitalització de l’entitat
El 29 de setembre va tenir lloc al Casino de Vic una nova edició de l’Àgora d’Opinió que va comptar amb la presència de Dolors Reig, psicòloga social experta en xarxes socials, per parlar de la “La revolució digital i el nou consumidor connectat”.
Àgora d’Opinió, que va arribar a la sisena edició, és un dinar-debat impulsat per Creacció, l’agència d’Emprenedoria, Innovació i Coneixement, amb la col·laboració de la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya, el Consell Empresarial d’Osona, la delegació d’Osona de la Cambra de Comerç, el 9 Nou i el Casino de Vic.
La xerrada de Dolors Reig va tenir per objectiu explicar com s’ha de fer l’adaptació a internet i les xarxes socials que han canviat tots els sectors productius i les organitzacions. En aquest sentit, Dolors Reig afirma que “la comunicació 2.0 és una explosió absoluta de les formes, la qualitat i la quantitat de les relacions socials”. També diu que “val la pena fer anuncis publicitaris a televisió perquè els usuaris estan connectats amb els smartphones”. Recalca la interactivitat com una de les claus del nou individu connectat. Segons Reig, el Twitter triomfa molt entre els sectors que necessiten estar informats. Ella mateixa diu que el que menys fa a Twitter és comunicar, sinó que s’informa i el fa servir per aprendre. Avui en dia ja no té sentit parlar de virtualitat versus realitat, segons Reig és el ciutadà el que s’autoconvoca. Com a exemple, ha explicat la V feta el passat 11 de setembre.
Pel que fa les xarxes socials, que la ponent compara amb la plaça del poble, cobreixen les necessitats bàsiques de l’usuari de sentir-se apreciat i sentir-se valorat. Reig també parla del màrqueting honest: la persuasió disminueix davant de l’usuari crític. “L’engany s’acaba viralitzant, avui en dia no té sentit dir mentides, és molt difícil enganyar”. La psicòloga social recomana a les empreses ser presents a les xarxes socials per estar en contacte amb el públic objectiu i diu que “cal demostrar amb continguts que el nostre producte o servei és millor que el dels altres”. Segons ella, la credibilitat ja no passa pels mitjans tradicionals, sinó pel tu a tu. “La proximitat local és molt important i va ser la clau de l’èxit d’Obama. Per exemple, a través de Facebook es poden descobrir tendències fàcilment.
Dolors Reig és llicenciada en Psicologia Social, màster en Inserció Laboral, Multimèdia i Desenvolupament Web i autora principal de l’espai web “El caparazón”. Treballa de consultora i professora per a diferents empreses, institucions, universitats i escoles de negoci. L’any 2012 va publicar Socionomia i el 2014, Los jóvenes en la era de la hiperconectividad, a més d’altres publicacions compartides amb altres autors.
Creacció aposta per la digitalització
La benvinguda de l’acte i la presentació de la ponent va anar a càrrec del Dr. Josep Arimany, president de Creacció, que va aprofitar per explicar el projecte estratègic de digitalització en què es troba immers Creacció.
Aquest projecte estratègic de digitalització fa un èmfasi especial en els aspectes que han de conduir a una digitalització eficient de les organitzacions. Així doncs, el Dr. Arimany apunta els tres pilars bàsics del projecte, que es concreta en l’ús de les eines TIC a les empreses; el sector tecnològic; i les infraestructures.
En l’àmbit de l’ús de les TIC a les empreses i organitzacions, Creacció planteja transformar el coneixement en competitivitat, amb un conjunt d’accions de transferència del coneixement, d’orientació i de transferència tecnològica, i per a la qual es compta amb la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya com a generadora de coneixement estratègic.
Pel que fa al sector tecnològic, Arimany va anunciar que es desplegaran projectes i accions que han d’apropar proveïdors i usuaris per tal que les empreses puguin virtualitzar els recursos. L’impuls a l’ús de tecnologies de virtualització i el núvol, la disponibilitat de recursos com el CPD del VIT o els marcs de coneixement i actualització dels professionals són projectes d’aquest segon pilar.
Per últim, Arimany afirma que aquesta transformació no serà completa sense les infraestructures de comunicacions que faciliten l’accés massiu a les dades. Aquest tercer pilar, és clau per la qualitat i la capacitat de l’accés a la xarxa, facilitar la coordinació d’accions a l’entorn del desplegament de xarxes i establir un diàleg permanent amb els proveïdors d’accessos d’alta qualitat a la xarxa.
Àgora d’Opinió és un fòrum de debat que planteja temàtiques relacionades amb el món econòmic i empresarial. Es tracta d’un format que ja s’ha estrenat a Vic en tres ocasions, i a Granollers, Manlleu i Manresa, amb la idea d’expandir-se per tot el territori d’influència de la Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya.