- A través de dues taules rodones: “Oportunitats de negoci en els mercats audiovisuals” i “Índia, una nova oportunitat per a les empreses catalanes”
- Fins el 31 de juliol la Casa Convalescència acull l’exposició “Mirades i perspectives. La Xina des d’Espanya”
Vic, 17 de juliol de 2015.- Les II Jornades Empresarials Horitzó Àsia, que han tingut lloc avui i ahir a la Casa Convalescència de Vic en el marc de la Universitat d’Estiu de la UVic-UCC, han explorat les possibilitats comercials de Hong Kong i l’Índia a través de dues sessions en format de taula rodona: “Oportunitats de negoci en els mercats audiovisuals” i “Índia, una nova oportunitat per a les empreses catalanes. En totes dues s’ha posat en relleu el bon moment actual per fer negocis a Hong Kong i a la Índia.
La taula rodona d’avui s’ha centrat en l’Índia com a via per internacionalitzar-se a través dels casos d’èxit del màrqueting manager de Mimcord, Joan Rovira, i el representant d’Indsight Índia, Pablo Castells. Rovira i Castells han coincidit en la importància del present -en detriment de l’ahir i el demà- a la cultura índia i han donat consells per poder fer-hi negocis amb èxit. “Mai donis un preu en concret, sempre s’ha d’afegir un 20% a la tarifa ja que la seva cultura és la de regatejar” ha comentat Rovira, que també ha recomanat “trobar el proveïdor més adequat que doni avantatge competitiu davant de la resta de competidors” i “segellar la carta de crèdit per una companyia de qualitat”. Per la seva banda, Castells ha comentat que una oportunitat de negoci és el sector de les infraestructures ja que “a l’Índia tenen carreteres mal construïdes i reclamen el know how”. També ha dit que “a l’Índia qui té paciència la perd, i qui no en té, la guanya”. Tot i així, ha quedat palès que hi ha més facilitat ara que fa 5 anys. La sessió ha estat coordinada pel vicepresident del Consell Empresarial d’Osona, Àlex Fernández, que ha comentat que “l’Índia és el país dels grans contrastos, però que evoluciona”.
A la sessió d’ahir, moderada pel director de les Nits de Cinema Oriental de Vic, Quim Crusellas, es va parlar sobre l’eficiència i la capacitat de negoci que ofereixen els mercats i les fires cinematogràfiques a Hong Kong. Hi van participar el director de Media3 Distribución, Àlex Fernández; el director d’Isaan Entertainment, Xavier Catafal; i la representant del Hong Kong Trade Devolopment Council (HKTDC), Virginia Seoane. Tots ells van parlar de la importància de preparar-se bé per fer negocis amb els asiàtics i de la necessitat del tracte personal. Per la seva banda, Catafal va explicar que “l’evolució tecnològica ha fet que els mercats siguin més accessibles” i que “aquests serien més prescindibles si les relacions personals no fossin imprescindibles”. Crusellas va afirmar que “ara la negociació és més fàcil i més directa”. Per un altre cantó, Seoane va presentar el FILMART, el punt de trobada de principals empreses del sector de l’entreteniment organitzat pel HKTDC, organisme para-estatal que té com a missió crear oportunitats de negocis per a empreses de Hong Kong.
Els assistents a les jornades han pogut fer preguntes als ponents i, al finalitzar cada una de les sessions, s’ha fet un tast de cervesa tradicional japonesa Iki, beguda oficial del Festival Nits de Cinema Oriental. També han tingut l’oportunitat de veure l’exposició “Mirades i perspectives. La Xina des d’Espanya”, present del 6 al 31 de juliol a la Casa Convalescència. Es tracta de la mostra col·lectiva dels treballs de sis fotògrafs espanyols a la Xina: Sergi Bernal, Víctor Cañellas, Ferran Castrillo, César Merino, Sara Janini i Carles Mercader. Aquesta exposició temporal, gratuïta i oberta a tots els públics de les 8h a les 20h, compta amb la col·laboració de la Fundació Institut Confuci de Barcelona.
Aquestes jornades, que formen part del projecte Horitzó Àsia, són organitzades per l’Ajuntament de Vic, la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya, Creacció i el Festival de Nits de Cinema Oriental, amb la col·laboració de la delegació d’Osona de la Cambra de Comerç de Barcelona, el Consell Comarcal d’Osona, i HKTDC.