El programa ha fet un recorregut per tots els àmbits de l’empresa amb 37 sessions de març a desembre de 2015.
Aquesta edició ha inclòs 14 sessions més que han acollit nous municipis com Tona, Seva, Hostalets de Balenyà i Folgueroles.
La valoració mitjana per part dels 660 assistents ha estat de 8’5 sobre 10, i els àmbits de més interès han estat màrqueting i comercialització online, habilitats directives i gestió d’equips, i networking i cooperació empresarial.
La segona edició de la formació per a empreses i emprenedors programada a nivell comarcal ha finalitzat amb bons resultats. El programa de l’any 2015 ha fet un recorregut per tots els àmbits de l’empresa (planificació estratègica, màrqueting digital, gestió comercial, planificació econòmica i financera, i gestió d’equips, entre altres) amb 37 sessions de març a desembre. Aquesta edició ha inclòs un major nombre de sessions –14 més que l’edició passada– i també ha incorporat nous municipis com Tona, Seva, Hostalets de Balenyà, Folgueroles-, a banda dels de l’any passat –Vic, Roda de Ter, Taradell, Manlleu, Torelló, Sant Hipòlit de Voltregà, Santa Creu de Jutglar (El Lluçanès), Centelles, Les Masies de Voltregà. El nombre d’assistents totals ha estat de 660, una xifra que ha augmentat en 218 persones respecte a l’any 2014. La mitjana global dels assistents ha estat de 18 alumnes per sessió formativa i la valoració mitjana que n’han fet ha estat de 8’5 sobre 10. Els àmbits de màrqueting i comercialització online, habilitats directives i gestió d’equips, i networking i cooperació empresarial –aquest últim tractat en les sessions d’obertura i tancament– han estat els que han interessat més.
El programa d’aquesta segona edició va arrencar amb “L’Obrador”, una sessió experimental en què els participants van fer un treball en grup per resoldre de manera innovadora un repte de millora del posicionament de la comarca. L’exercici, que va ser ben valorat per part de tots els participants, pretenia evidenciar noves maneres d’afrontar els reptes a les empreses i la potència del treball amb equips multidisciplinaris. El programa del 2015 va finalitzar amb una sessió de tancament que va servir per escoltar propostes de millora en la formació per part dels assistents de cara a planificar l’edició de l’any 2016.
Creacció, l’agència d’Emprenedoria, Innovació i Coneixement, ha impulsat aquest projecte juntament amb l’Ajuntament de Vic, l’Ajuntament de Manlleu, el Consorci del Lluçanès, l’Ajuntament de Roda de Ter, l’Ajuntament de Sant Hipòlit de Voltregà, l’Ajuntament de Les Masies de Voltregà, l’Ajuntament de Centelles, la Mancomunitat La Plana i el Consorci de la Vall del Ges, Orís i Bisaura. El programa ha comptat amb el suport del Departament d’Empresa i Ocupació de la Generalitat de Catalunya, Catalunya Emprèn, Ministerio de Empleo y Seguridad Social, Fons Social Europeu, Servei d’Ocupació de Catalunya (SOC), i la xarxa de municipis de la Diputació de Barcelona. L’objectiu principal de l’edició d’aquest programa és coordinar la formació a nivell comarcal per optimitzar recursos i per poder oferir nombroses activitats de temàtica molt diversa als diferents territoris. D’aquesta manera, el programa permet donar eines a les empreses i a les persones emprenedores per millorar les seves competències i la seva competitivitat.