24 empreses ja han rebut l’assessorament d’aquest servei que també està destinat a aturats
L’Agència d’Emprenedoria, Innovació i Coneixement Creacció ha posat en marxa l’EspaiCrea, un centre de recursos per gestionar la innovació de les empreses, emprenedors o aturats, especialment de llarga durada i amb un nivell formatiu elevat. El servei “vol millorar els índex d’innovació d’Osona”, ha explicat la directora executiva de Creacció, Núria Macià, en la roda de premsa de presentació de l’espai, que ha tingut lloc aquest matí. Segons Macià, aquesta necessitat sorgeix “al detectar que els nivells d’innovació a les empreses osonenques són baixos i que cal treballar per generar nous índex per mesurar-los”.
Per fer-ho, des de principis d’any funciona aquesta proposta, que compta amb un espai propi a l’edifici de Casa Convalescència de Vic. S’hi generen dinàmiques de treball creatives que permeten “generar reptes i buscar respostes innovadores a les situacions que ens exposen les empreses o les persones”, en paraules de la responsable de l’EspaiCrea, Carme Sáez. En el cas de les persones, a partir de tallers en grup i de sessions individuals se’ls ofereixen recursos per reinventar la seva trajectòria professional. Pel que fa a les empreses, l’espai es perfila com un centre de dinamització i acceleració del procés d’innovació.
EspaiCrea s’ha obert a partir d’una subvenció del Servei Català d’Ocupació amb la voluntat de convertir-se en un “espai transversal de l’agència al detectar la necessitat d’oferir aquest assessorament a empreses i aturats”, segons ha assegurat Macià. Per aquest motiu, han anunciat que es buscarà una subvenció europea per donar continuïtat al servei, que s’adreça a totes les àrees sectorials (béns d’equip, agroalimentació, TIC, esports…) i a totes les àrees de l’empresa (màrqueting i vendes, producte, model de negoci o organització i recursos humans) de forma transversal.
L’objectiu d’aquest primer any d’EspaiCrea era atendre 30 empreses al llarg d’aquest 2016 i actualment ja se n’han atès 24. Aquestes xifres, segons Sáez, demostren l’interès i la necessitat “de moltes empreses i persones de posar ordre a la innovació, si en tenen, o sistematitzar-la si encara no l’apliquen”. La clau del procés que proposen és que emprenedors i empreses venen amb unes necessitats “però no els resolem els problemes sinó que els generem reptes perquè vegin la necessitat d’innovar”. El servei és gratuït i consisteix en una bossa de 10 hores de treball, que els usuaris van consumint en funció de les seves necessitats.
La roda de premsa de presentació del servei ha acabat amb el plantejament d’un repte als periodistes assistents, que han desenvolupat una dinàmica per provar en primera persona els recursos i els mètodes de treball de l’espai.