El projecte de proximitat que la cadena de supermercats Caprabo va engegar l’any 2013 i que, de forma progressiva, s’ha anat implantant al territori, va centrar, dimarts passat, la primera sessió del cicle “El sector agroalimentari. On som i cap a on anem?”, que Creacció i el Consell Comarcal d’Osona adrecen als agents del sector agroalimentari de la comarca. La conversa amb Fernando Tercero, de Caprabo, va reunir una quinzena de persones a la sala Mecenes de Casa Convalescència.
Segons Tercero, l’èxit d’apostar pels productes de km0 a la gran distribució es fonamenta, sobretot, en una relació d’honestedat i de confiança entre l’empresa i els productors. “En el nostre cas ha estat clau apropar-nos als productors, visitar-los, veure les seves peculiaritats per després, entre tots, poder adaptar-nos”, explica Tercero, que qualifica el de Caprabo com un “projecte comarca a comarca i botiga a botiga”.
La cadena de supermercats és present actualment a 41 comarques catalanes amb un total de 173 botigues. El seu projecte de proximitat l’ha dut a introduir 2.100 productes de 270 productors, i a obrir les portes a una trentena de cooperatives. Tercero també va donar consells als assistents, la majoria productors i representants d’empreses agroalimentàries d’Osona, per picar a la porta de la gran distribució: “És essencial que tingueu clar què voleu aconseguir i que sabeu explicar bé què podeu oferir”.
El cicle seguirà el 22 de novembre amb la conversa “La Distribució del País: fent xarxa amb les empreses agroalimentàries”, amb Joan Sabartés, de Grup Bon Preu. I acabarà el 24 del mateix mes amb el diàleg “Model de negoci de cercle tancat”, entre Jordi Rovira, de Els Casals de Sagàs, i Vicenç Fabré, president de Cooperativa Plana de Vic.
Totes les activitats tenen lloc de 15 a 17h a Casa Convalescència de Vic i s’organitzen amb el suport de la Diputació de Barcelona. Les sessions són gratuïtes però requereixen inscripció prèvia a través d’aquest enllaç