Amb un acte ple de cares conegudes del món esportiu d’Osona, dimecres passat es va presentar oficialment la nova marca Osoning, que a partir d’ara englobarà Esport i Osona amb l’objectiu de crear riquesa en aquest àmbit, fomentant el territori i les seves possibilitats. Aquesta marca paraigua identifica tots els actius esportius de la comarca, des de l’entorn natural, els allotjaments o els esdeveniments esportius fins als clubs, les empreses de serveis, les marques, les botigues esportives o agències de viatge o les institucions públiques implicades, així com tots es projectes esportius que s’emprenen.
L’acte, a la sala Coll i Bardolet de l’edifici El Sucre, va estar presentat per dos esportistes residents a Osona: l’alpinista Ferran Latorre i la corredora de muntanya Anna Comet, que van anar descobrint els diferents aspectes del projecte i, sobretot, la marca i el logotip que s’havien mantingut en secret fins al moment. La nova marca compta amb el suport d’un bon nombre d’ambaixadors, tots ells esportistes osonencs. Entre d’altres, s’hi han sumat els ciclistes Josep Jufré i Melcior Mauri, el triatleta Pep de la Mora, el genet Jaume Puntí, el seleccionador nacional de raid Ignasi Casas, els jugadors d’hoquei Carla Giudici i Mia Bardolet, el campió mundial de motociclisme Àlex Crivillé, la golfista Mireia Prat o el pilot de trial Adam Raga.
Osoning s’ha creat a través del Clúster de l’Esport d’Osona, que aglutina diferents agents relacionats amb l’esport de la comarca, tant públics com privats, entre els quals Creacció, el Consell Comarcal d’Osona i Osona Turisme. Tal com va explicar Anna Maresma, la Clúster Manager de l’Esport a Osona, “l’objectiu final d’Osoning és generar impacte al territori a través de diferents projectes impulsats pel treball col·laboratiu públic-privat dels diferents agents. Porta implícit una nova manera d’entendre el sistema esportiu d’Osona, des de la col·laboració del sector i no des de la individualitat”. Maresma va convidar a tots els agents del sector esportiu i ambaixadors a sumar-se a la marca.
L’acte també va comptar amb les intervencions del president d’Osona Turisme, Josep Maria Freixanet, i del conseller delegat del Grupo Alesport i expresident d’INDESCAT, el Clúster Català de la Indústria de l’Esport, que va fer una conferència centrada en l’esport com a eix de canvi social. Coincidint amb la sessió també es va posar en marxa el web www.osoning.cat i es va estrenar el vídeo promocional de la marca, amb alguns dels ambaixadors com a protagonistes.