Genís Roca, Fundador de RocaSalvatella i especialista en processos de transformació empresarial, desenvolupament de negoci i cultura digital, va compartir a l’últim Consell General de Creacció, una reflexió entorn de la transformació digital en el context de l’impacte de la Covid-19.
Roca va exposar que des del seu punt de vista la pandèmia viuria 3 etapes: etapa d’emergència sanitària (2020), etapa d’urgència i emergència social i econòmica (que perduraria tot el 2021) i l’etapa horitzó (que la situava al 2022, com a molt aviat).
En aquest sentit, Roca va apuntar que a l’actualitat estem”vivim en període d’urgència, cosa que ens porta a pensar i a veure el 2021 com un laboratori” i va assegurar que “el mercat tolera com mai que fem proves. Per tant, cal que experimentem tant com puguem els models de relació. La Covid ens permet fer aquests tipus de prova”.
L’expert va posar sobre la taula que la digitalització de molts comerços es redueix a la utilització del Whatsapp i el Bizum, constatant que la digitalització anava molt més enllà i que el més important era repensar els negocis i els seus models.
Genís Roca va concloure que parlar de transformació digital vol dir “ser més ràpid (time to test), ser capaç de vertebrar aliances per tenir la dimensió necessària, treballar amb dades que desenvolupin confiança amb client i ser capaç d’introduir canvis disruptius a l’organització”.
Visualitza la seva intervenció aquí