El proper dijous 29 d’abril arrencaran les activitats divulgatives entorn de la transformació digital que co-organitzen Creacció, el Consell Empresarial d’Osona (CEDO) i la Cambra d’Osona.
Les activitats, que es faran en format virtual i són obertes al públic, estan adreçades especialment a empreses i professionals d’Osona.
El calendari de l’Agenda per la Transformació Digital s’anirà completant amb altres activitats durant el 2021. Per el moment, les jornades programades són:
1a sessió | Dijous 29 d’abril de de 9.00h a 10.00h
“Com generar valor a l’economia digital”
Ponent: Marc Cortés, Soci i CEO de RocaSalvatella i professor d’ESADE Business School.
Com hem d’afrontar la transformació digital? Com podem posicionar-nos davant l’auge de les empreses tecnològiques al nostre mercat? Com alineem l’empresa amb aquests reptes i amb els eixos de la transformació digital? Quins nous models de negoci podem considerar en aquest escenari canviant?
2a sessió | Dimarts 4 de maig de 9.00h a 10.30h
Àgora d’opinió – “Les tecnologies del futur: noves tendències i serveis
Ponent: Carlos Grau, CEO del Mobile World Capital Barcelona.
Carlos Grau compta amb una llarga trajectòria professional en l’àmbit de les tecnologies de la comunicació i la informació, així com en el desenvolupament de negoci digital.
Abans de ser CEO del MWC, va centrar la seva activitat en el camp de la innovació, on ha liderat projectes com Biid, startup centrada en la identitat mòbil, o Step One Ventures, fons de capital de risc que inverteix en companyies tecnològiques amb alt potencial de creixement. També ha exercit com a mentor per a emprenedors a través de Barcelona Activa o el programa d’acceleració Startupbootcamp IOT and Data
3a sessió | Dijous 13 de maig de 9.00h a 10.00h
“Com millorar l’experiència i relacionar-se digitalment”
Ponent: Lluc Guarro, Manager de Transformació Digital de RocaSalvatella.
La transformació digital canvia i multiplica els canals de relació amb els clients. Com generar nous models de negoci a través de la servitització, per centrar-nos en el client amb l’objectiu de construir una relació duradora i rendible? Amazon és un aliat o un enemic? Com afrontar el repte de l’última milla i l’omnicanalitat?
A banda de les tres primeres sessions programades, estan previstes d’altres jornades entorn de tres àmbits:
-Reptes i oportunitats que genera la digitalització, com ara l’omnicanalitat i com enviar el missatge correcte al client adequat a través del canal més efectiu al moment exacte.
-La transformació digital en la gestió dels magatzems: com l’automatització i la robòtica permeten optimitzar l’espai, augmentar la velocitat de les operacions, coordinar fluxos de dades, etc.
–Estat actual de l’ecommerce: anàlisi de tendències i d’un dels fenòmens que ha emergit amb força a l’escena de les vendes en línea amb les marques natives digitals (petits projectes que validen la seva aposta a xarxes socials com Instagram i que activen vendes amb operatives relativament simples i amb poc pressupost).
El programa s’ha deixat obert per donar l’oportunitat d’incorporar xerrades, conferències i jornades en funció de l’evolució de l’actualitat.
L’organització conjunta de l’Agenda per la Transformació Digital d’Osona per part de Creacció, Cambra d’Osona i CEDO, és un pas més en la consolidació de la col·laboració entre els tres agents del territori, després de l’èxit de l’organització conjunta de la jornada #FemDEO en el marc del Dia de la Dona, el passat 8 de març.