La Covid ha disparat la necessitat d’empreses i professionals de la comarca d’Osona en assessoraments entorn de temes de digitalització.
Creacció ha acompanyat en aquest àmbit, el 2020, un total de 161 empreses i professionals de diversos sectors com ara alimentació, comerç, serveis i esports entre d’altres.
Les necessitats d’assessorament han estat diverses entorn de tres grans línies:
-Redefinir la manera de prestar el servei o adaptar la producció, l’entrega i el cobrament (processos)
-Aprendre a utilitzar noves eines i entendre com funciona l’espai digital (persones) i a ser presents en els canals en els que els clients interactuen amb més freqüència, com les xarxes socials o les apps de comunicació (canals de relació amb els clients).
-Acompanyament en la definició de l’estratègia per ajustar les accions als recursos disponibles.
L’equip de digitalització de Creacció ha donat suport a accions tant diverses com ara la creació de campanyes a xarxes socials per al llançament de nous productes, iniciació a la venda digital, com guanyar clients finals amb acompanyaments en implementació de solucions per a la gestió, crear nous processos o identificar proveïdors.
Des de Creacció s’ha traslladat a les empreses i professionals que han demanat el seu acompanyament en digitalització que és molt important no deixar-se endur per promeses fàcils ni confondre la transformació digital amb la compra de tecnologia o la hiperactivitat a les xarxes socials.
S’ha insistit en la importància de l’estratègia i l’adequació de la mateixa als recursos. En aquest sentit, s’ha aconsellat activar els canals que empreses i professionals tinguessin més a mà i els que els apropessin més i millor als seus clients.
L’objectiu ha estat fer-los reflexionar en com canviar alguns processos per adaptar-se i aprendre a utilitzar les eines des de la base més simple. A partir d’aquí, amb el temps, les eines i l’ús que se’n fa es pot anar sofisticant.