La trobada del Grup Local d’URBACT del mes de novembre se centra en analitzar les estacions de tren de la línia R3 i proposar canvis per convertir-les en hubs de mobilitat.
La 5a trobada del Grup Local del projecte URBACT s’ha dut a terme aquest dimarts, 19 de novembre, i s’ha centrat a parlar de la transformació de les estacions de tren de la línia R3 cap a centres de mobilitat (hubs de mobilitat).
L’objectiu d’aquesta sessió ha estat proposar accions per incloure al Pla d’Actuacions Integrat perquè les estacions de tren i els seus entorns afavoreixin la intermodalitat i suposin una alternativa real a l’ús del vehicle privat.
En aquesta sessió s’han fet sis grups de treball entre la trentena d’assistents per parlar de l’estat de les estacions de la línia R3 situades a la comarca. Concretament, s’han centrat en les estacions de Centelles, Balenyà-Tona-Seva, Els Hostalets de Balenyà, Vic, Manlleu, Torelló i Sant Quirze de Besora, analitzar-ne l’estat i fer propostes de millora de cara al futur.
Algunes de les conclusions que han arribat els diferents grups és que s’hauria de millorar la il·luminació i seguretat de les estacions, faria falta informació de les connexions amb els autobusos i taxis de la zona, així com informació turística de la zona, i s’hi haurien de fer arribar els carrils bici i posar-hi aparcaments segurs i tancats per a les bicicletes. També han destacat que la majoria d’estacions neccessiten una revisió a fons de manteniment.
Sincronia amb l’Oficina Tècnica de l’R3
La sessió ha comptat amb la intervenció de Jordi Julià i Jordi Jaumira, enginyers col·laboradors de l’Oficina Tècnica de l’R3, que han presentat la darrera actualització del document de l’Oficina Tècnica de l’R3 (Proposta ferroviària per al desenvolupament del corredor de l’R3) i han donat una visió general del tipus d’infraestructura que es vol aconseguir en un futur a la comarca.
A més, han presentat un estudi sobre l’estat de les estacions de viatgers des de Vic i fins a Puigcerdà, que són les gestionades per ADIF, analitzant-ne la infraestructura i els accessos, entre altres.
Notícies publicades del projecte Beyond the Urban
Visita el web de la xarxa internacional Beyond the Urban
Des de l’oficina tècnica han mostrat la seva intenció d’ampliar aquest estudi a les estacions de Vic i Osona Sud, que estan gestionades per Renfe – Rodalies.
De moment, el que han observat amb aquest estudi és que les estacions gestionades per Renfe o les que han tingut intervenció directa dels Ajuntaments són les que es troben en millor estat.
Jordi Julià ha destacat que un dels objectius de l’Oficina Tècnica de l’R3 “és que les estacions esdevinguin hubs, un objectiu que compartim amb el projecte URBACT”.