Vuit firmes del sector han comptat amb l’assessorament d’experts de primera línia, com Nandu Jubany, Bon Preu i La Selecta
El programa pilot de creixement de vendes per a empreses agroalimentàries, impulsat per Creacció i el Consorci del Lluçanès, s’ha tancat amb un notable èxit. Les vuit empreses participants s’han mostrat molt satisfetes del resultat i les aportacions d’aquesta innovadora proposta d’acompanyament.
L’objectiu del programa passava per fer créixer i activar les vendes d’aquests negocis, ubicats tots a Osona i el Lluçanès. Les primeres sensacions apunten que les expectatives s’han complert amb escreix: les empreses surten reforçades, amb projectes col·laboratius en marxa i amb un creixement de vendes fruit dels contactes del propi programa.
Les empreses participants han estat Kibus, Mas Casanova, Civia Cereals, Mycelio, Niu Verd, la Musona, Enso i Quinyolis. Es tracta de models de negocis del territori que engloben propostes molt diverses, des d’activitats d’agroturisme fins a la producció de vedella, pollastre ecològic o bolets, entre d’altres.
El programa es va iniciar el 29 de novembre i s’ha allargat fins al 7 de febrer. Durant aquestes setmanes, s’han portat a terme vuit sessions de treball. D’aquestes, quatre han estat de contrast o prevenda a través de diferents canals, amb representants de Supercoop Manresa, la cooperativa Mengem Bages, La Selecta, Jubany Events i Bon Preu. Cal destacar que els projectes participants no només han après de cada un d’aquests canals amb experts de primera línia sinó que n’han aconseguit noves vendes.
Les vuit empreses participants han treballat en xarxa i, a partir d’ara, hi ha intenció d’impulsar projectes de col·laboració conjunts. com un nou espai de venda i distribució. A més, s’han compartit clients, pors i inquietuds. En definitiva, hi ha la consciència que els participants n’han sortit reforçats.
El programa també ha comptat amb experts del sector en màrqueting estratègic, operativa comercial i operativa i estratègia digital, que han ofert assessorament, tant grupal com individual. Tots ells han ajudat les empreses a reforçar el seu discurs, valors, estratègia i actitud davant les vendes.
Des de Creacció es fa un balanç molt positiu del programa pilot i es treballarà per a què es pugui repetir en properes edicions amb nous participants.
Aquesta acció està subvencionada pel Servei Públic d’Ocupació de Catalunya en el marc del Programa de projectes innovadors i experimentals. Amb els cofinançadors: del Servei Públic d’Ocupació de Catalunya i el Ministerio de Trabajo y Economía Social – Servei Públic d’Ocupació Estatal.