L’Oficina Tècnica de l’R3, amb el suport de consells comarcals, Generalitat i ajuntaments, elabora un cartell informatiu per posar en valor la connexió amb la xarxa ferroviària francesa a la Tor de Querol, que permet viatjar a París, Tolosa i el Conflent.
L’Oficina Tècnica de l’R3 ha elaborat un cartell informatiu per difondre la connexió ferroviària internacional que existeix a l’estació de la Tor de Querol – Enveig, a la Cerdanya. En aquesta estació, al capdamunt de l’R3, és possible realitzar correspondències amb diverses línies de la companyia francesa de ferrocarrils, l’SNCF: el Tren Groc, que recorre la Cerdanya i el Conflent fins a Vilafranca de Conflent; la línia regional liO, que circula cap a Tolosa amb cinc serveis diaris; i el tren nocturn Intercités diari fins a París.
En el document de la Proposta ferroviària per al desenvolupament del corredor de l’R3, que ha confeccionat la mateixa Oficina, ja es posa en valor la connexió dels serveis de la línia amb la xarxa ferroviària francesa, actualment poc coneguda, al vessant sud del Pirineu.
D’aquesta manera, a més de promoure l’ús dels serveis al tram nord de la línia, es vol iniciar un camí cap a la millora d’aquesta connectivitat, la qual més enllà de la passa inicial de la difusió de l’oferta existent podria progressar cap a una major coordinació dels diversos serveis transpirinencs. I també permetria impulsar la reobertura de la via d’ample estàndard entre la Tor de Querol – Enveig i Puigcerdà, en desús i desconnectada de la platja de vies de Puigcerdà des de fa més de 10 anys, amb l’objectiu que l’estació de la capital de la Cerdanya esdevingui un node ferroviari internacional.
La iniciativa de l’Oficina Tècnica de l’R3 per donar a conèixer les connexions dels trens transpirinencs compta amb el suport de la Generalitat de Catalunya i dels diversos consells comarcals (Cerdanya, Ripollès i Osona) i ajuntaments del tram nord de la línia ferroviària, que se sumen a la difusió del cartell elaborat.
Foto: Jorge Franganillo