“Recomanaria a les empreses que innovin, que busquin noves opcions. Sempre hi ha una sortida. Amb ganes i il·lusió es pot tirar endavant.”
A principis de maig, Creacció, l’Agència d’Emprenedoria, Innovació i Coneixement d’Osona, activava un servei d’assessorament i atenció per a empreses i autònoms, amb l’objectiu que poguessin implantar un pla de xoc per fer front a l’impacte de la Covid-19.
Uns mesos després, el paquet de mesures comença a donar resultats.
És el cas de l’empresa Araney Recobriments, de Sant Miquel de Balenyà, que es dedica a l’aplicació de pintura en pols en peces metàl·liques. Seguint un webinar sobre la detecció de noves oportunitats en temps de Covid, van decidir contactar amb Creacció per demanar acompanyament.
Yolanda Pardo i Eudald Pujals expliquen que “l’impacte de la Covid a la nostra activitat va ser molt important. Molts dels nostres clients van aturar la producció. Nosaltres som l’última peça de la baula de producció dels nostres clients. Així que un cop ells van reiniciar l’activitat, per a nosaltres encara va passar un període de temps llarg fins que ens va arribar de nou la feina. Sabíem que havíem d’innovar, però no sabíem en quin punt”.
Creacció, després d’analitzar el cas, els va connectar amb una empresa que fabricava un additiu que tenia propietats bactericides i virucides i que s’activava mitjançant la llum ultraviolada.
Arran de tot el procés, Araney ha creat un additiu que impermeabilitza les superfícies metàl·liques de virus i bactèries i ja ho està ofertant a diversos clients de diversos sectors, com per exemple, el sanitari.
Yolanda Pardo i Eudald Pujals ho tenen clar: “En aquests moments tan difícils que estem vivint, ens hem compromès a buscar una opció que permeti la disminució del contagi del Covid. Volem que els nostres clients puguin oferir seguretat i que tinguin un valor afegit diferencial. I si podem lluitar contra la covid, millor que millor!”.
Meritxell Aregall, propietària de l’establiment @roba de Tona, també va recórrer a l’acompanyament de Creacció. “L’’impacte econòmic de tenir dos mesos el negoci tancat va ser important. No només pensava en com m’estava afectant durant el confinament, sinó com seria tornar a obrir” diu Aregall.
En aquest cas, Creacció l’ha acompanyat amb un estudi econòmic i financer. “M’he deixat aconsellar i hem trobat noves eines per a una gestió més ordenada. També he après a valorar aspectes o detalls que fins aleshores no tenia en compte” afegeix.
Aregall es mostra convençuda que cal aprofitar el nou context: “En el meu cas he notat que la gent està tornant al comerç local. Hem de fer saber que ser un comerç petit de poble no vol dir tenir uns preus més elevats. Vol dir confiança, servei, compromís, i un tracte molt personal”.
Recomana als comerços i empreses que abans de prendre decisions dràstiques, consultin quines possibilitats reals tenen i es deixin assessorar per professionals. “Encaro el futur amb incertesa, com tothom, però amb optimisme” assegura.