Nova edició de l’Edge Day, en format més reduït i amb convidats de luxe. Apuntem aquí algunes de les reflexions que ens van deixar Sergi Alcázar, David Poblador i Núria Coll.
La Casa Ricart de Vic va acollir aquest dijous, 20 de juny, a la tarda-vespre la segona edició de l’Edge Day, en aquesta ocasió en un format més petit i d’estiu. Hi van assistir un centenar llarg de persones.
L’Edge Day posa el focus en l’experiencia professional de persones que exploren l’evolució del món digital per fer canvis als seus negocis o construir-ne de nous. Un esdeveniment que ajuda a entendre com evolucionen els negocis a la xarxa i que connecta persones que passen a l’acció.
Tecnologia, continguts digitals, IA, branding&marketing i un afterwork van marcar l’agenda d’aquests dijous. Sergi Alcázar, David Poblador i Núria Coll, amb unes perspectives i unes experiències vitals molt diferents, van conversar amb els experts que els van acompanyar i amb el públic, que també va tenir un espai per fer preguntes.
Els tres ens han deixat algunes reflexions molt interessants. Intentem resumir-les.
Com es treballa una marca per a genZ i milenials?
Amb Sergi Alcàzar, Enric Rubio i Guillem Soldevila
Sergi Alcàzar és consultor de branding, director creatiu i fotògraf especialitzat en la creació de continguts per fer créixer marques de nova generació. Ha estat el responsable del brand management de Tattoox, una startup que viu en l’ecosistema de millennials i genZ, i ens ha compartit les exigències de dialogar amb aquests públics.
“El contingut que publiquem a Instagram no està vinculat a les vendes sinó als valors empresarials, a la marca. Donem, regalem, aportem valor a una comunitat. En una segona fase, els productes que posem a la venda tenen els mateixos valors de marca que hem promogut a Instagram i que el públic ja coneix”.
“Els influencers estan perdent potència. Abans les marques necessitaven proximitat, segmentació, però ara les comunitats dels influenciers han augmentat exponencialment. La gent no és tonta i sap que estan cobrant per promocionar un producte”.
“Si com a fotògraf només et dediques a la fotografia, estàs tancant moltes portes”.
“Un fotògraf no ha de ser com un banc d’imatges. S’ha d’involucrar en el projecte”.
“Si una marca vol sobreviure ens els propers 10 anys, des d’una perspectiva comunicativa haurà de saber molt bé qui és i conèixer al 100% el seu públic; ser breu, ràpid i clar; i arriscar per innovar i diferenciar-se així de la competència”.
“És important saber que la genZ o milenials gaudiran de l’experiència de les xarxes socials quan vulguin, quan els hi vagi bé, no els li ho pots imposar. Tu només has de posar l’escenari, deixar la porta oberta, que juguin”.
Building Something New
Amb David Poblador, Jordi Font i Carles Núñez
Durant 11 anys, David Poblador ha estat el responsable de l’equip d’enginyeria d’Spotify on va entrar quan l’startup tenia només 4 anys. Abans ja havia fundat una empresa i havia liderat equips al grup Intercom i a Flumotion. Després de més de 11 anys a Spotify i d’una etapa al món de la inversió, ara està enfocat en un projecte nou a Catalunya.
“En un moment inicial d’un projecte, activar i posar en pràctica idees de manera gairebé caòtica, sense massa control, simplement perquè a algú se li ha ocorregut, pot ser correcte”.
“En els inicis d’Spotify no era difícil retenir el talent. La gent que hi havia es quedava pel projecte. Quan ens vam expandir per tot el món, això va canviar, i vam haver de posar sobre la taula altres coses, com la cultura empresarial, la manera de treballar, i també vam haver d’ajustar compensacions”.
“Els productors de cloud han generat estructures més complexes de les que calia, i això ha generat problemes i augment de despeses de software per a les empreses”.
“És impossible que un projecte no tingui deute tècnic. O sigui, que agafis dreceres tècniques en les teves decisions que en un futur hauràs d’arreglar. No podem preveure el futur ni intentar fer profecies”.
“A un suec el pitjor que li pots fer és fer-li fer una cosa estúpida dues vegades. I si li fas fer sis vegades, algú es mobilitzarà ràpid per evitar-ho i inventar alguna cosa. D’aquí els hi ve l’esperit emprenedor que nosaltres no tenim”.
“Fer créixer les coses requereix una obsessió pels detalls que no sempre pots tenir. L’energia vital no sempre és la mateixa. Això em va fer aprendre als meus inicis que calia ser pragmàtic”.
“Un projecte que no creix en totes dimensions (treballadors, facturació, clients, productes, innovació…) no és bona, diuen. Tinc molts dubtes d’aquesta afirmació”.
20 h – Fer créixer una empresa de continguts digitals
Amb Núria Coll, Pol Rodríguez i Maria Macià
Núria Coll és periodista, empresària i CEO de la Comunitat Soycomocomo i Comocomofoods. Amb més de 10 anys d’experiència coneix com poques persones què vol dir fer créixer una empresa basada en la creació i distribució de continguts al canal digital.
“Sempre he sabut que no sabia res. M’he gastat molts diners en gent molt especialitzada i mentors”.
“Mai he volgut res cutre. Tinc un nivell d’exigència malaltís”.
“L’instrument que ens funciona millor en la comunicació és l’email màrqueting, a anys lluny d’altres formats com Instagram”
“En un webinar només s’ha de vendre un o dos productes”.
“Ens els meus webinars aporto valor, unes xerrades molt documentades que són molt apreciades per la comunitat. El 98% dels usuaris del webinar no em compren res”.
“La gent que només viu del paid per fer créixer els seus webinars o esdeveniments corre molts riscos, és perillós. Cal tenir una marca consolidada i una audiència fidelitzada, i no dependre només de les campanyes de pagament”.
“Els continguts els decideixo jo, amb el meu nas. Jo llegeixo molt a les xarxes socials, fins i tot contesto missatges directes a usuaris d’Instagram, miro la competéncia… El públic és qui em dona les idees”.