Una app com a assessor d’imatge, ulleres de vista amb clips magnètics solars, caixes per a les ulleres i fundes per a mòbils fetes amb la merma de la producció d’ulleres i estratègies de fidelització amb els clients, algunes de les propostes dels estudiants de batxillerat i CFGS que han participat en el Repte Empresa d’enguany.
Més de quaranta alumnes de batxillerat de la Salle de Manlleu i de CFGS de comerç i màrqueting de l’Institut de Vic han participat en el projecte Repte Empresa , en el marc del programa Empresa i Formació, promogut per Creacció i el Consell Empresarial d’Osona. Hi han presentat nou projectes/solucions als reptes que en el seu moment els va plantejar una empresa de la comarca, en aquest cas, la Woodys Eyeware.
La iniciativa va començar l’octubre del 2023, amb els reptes llançats per l’empresa osonenca. Sílvia Banús, directora de producte i vendes de Woodys, va encoratjar els joves a presentar solucions a dos grans reptes que actualment té l’empresa: un vinculat a estratègies de fidelització de clients i un altre a l’estratègia de sostenibilitat de l’empresa on se’ls demanava que pensessin en un producte que pugui realitzar-se amb la merma que resulta de produir les ulleres de mostra, malmeses o descatalogades.
Vols ser l’empresa que plantegi el repte l’any que ve? Envia un mail a emprenedoria@creaccio.cat
Les solucions presentades pels alumnes han estat molt innovadores. Vinculades al repte de les estratègies de fidelització, destaquen, entre d’altres, la proposta d’activar un servei de subscripció d’accés a novetats, tendències i ofertes exclusives; accions i campanyes de màrqueting amb els treballadors de les òptiques; i una app que funciona com a assessor d’imatge i que facilita la tria d’ulleres als clients.
Vinculades al repte de l’aprofitament de la merma que resulta de produir les ulleres, destaquen propostes com l’elaboració de fundes de mòbil, clauers i estoig per a les ulleres, també s’ha proposat crear varetes de les ulleres universals que permet al consumidor combinar-les i col·leccionar-les i, fins i tot, crear clips magnètics solars que puguin adaptar-se a les ulleres de vista.
L’itinerari del repte
Creacció va treballar, conjuntament amb l’empresa, la definició dels dos reptes a plantejar als centres participants i també va desenvolupar un itinerari i uns materials per treballar de manera adequada el desenvolupament del repte mitjançant la metodologia Lean Startup.
El programa es va iniciar amb una visita a l’empresa, on els estudiants van poder veure, a més de les noves instal·lacions, com s’organitzaven, els diferents departaments i quins perfils professionals hi treballen. També se’ls va explicar les particularitats del mercat i els reptes que actualment té l’empresa. En aquest context, es va aprofitar per llançar els dos grans reptes seleccionats a tots els estudiants.
Durant el primer trimestre de 2024, els equips van començar a desenvolupar el seu projecte que aportava solucions al repte plantejant, amb el suport de la guia d’eines d’emprenedoria facilitada per Creacció. A més, van participar en diversos tallers impulsats pel servei d’emprenedoria al voltant de la creativitat, l’elaboració de la proposta de valor i del model de negoci i de comunicació.
El passat dimarts, 28 de maig, en una jornada celebrada a Manlleu, els equips de La Salle van presentar els seus projectes davant del tribunal format per Silvia Banús, directora de producte i vendes de Woodys; Carla Pagespetit, responsable de màrqueting i relacions públiques de Woodys i Meritxell Carbonell, responsable del servei d’emprenedoria de Creacció. El torn dels alumnes de l’Institut de Vic va ser el dia 30 de maig a la seu de Creacció, a Vic.
L’empresa Woodys Eyewear va prendre nota de totes les solucions i propostes presentades pels alumnes i les estudiarà per si algunes es poden aplicar.