Proenergia assessora 115 empreses durant el 2024

El projecte Proenergia a Osona i Lluçanès va néixer el 2019 amb l’objectiu de reduir la factura elèctrica de les empreses que en formen part. Els assessoraments i acompanyaments realitzats des de llavors han tingut un impacte potencial important per a les empreses, tant a nivell quantitatiu com qualitatiu, o sigui, han aconseguit una rebaixa de la despesa i un millor servei.

Proenergia està impulsat per l’administració pública, per les oficines de promoció econòmica d’Osona i Lluçanès. El seu principal objectiu és la millora de la competitivitat empresarial donant suport en l’àmbit energètic.

En aquests moments, ofereix tres serveis: optimització de la factura de l’electricitat, grup de compra agregada i servei de Gestor Compartit. L’any 2024 ha tancat amb bones xifres en tots aquests serveis.

Optimització de la factura de l’electricitat

En aquest servei, s’analitzen els conceptes de la factura per detectar possibles millores, com en el preu de l’energia. Es pretén identificar si l’empresa pot reduir l’import de la factura energètica amb un assessorament expert i independent. Per això, es treballen en aquests punts:

  • Anàlisi i optimització de la potència contractada.
  • Anàlisi del preu i les condicions contractuals en relació al grup de compra d’energia.
  • Anàlisi de les ofertes en relació al grup de compra.
  • Informe complet amb l’anàlisi de la factura per detectar punts de millora (conceptes no pertinents o mal facturats, potència per sobre del preu regulat…)

Aquest 2024 s’han assessorat 115 empreses, en temes diversos, com contractació i tarifes elèctriques, verificacions de la facturació, optimització de la potència contractada, comparativa de condicions amb altres ofertes comercials, incidències en la facturació, entre d’altres consultes i gestions.

Grup de compra agregada

El grup de compra agredada de Proenergia compta amb el suport de la Diputació de Barcelona i està en funcionament des dels inicis del projecte. Actualment compta amb 72 empreses adherides, amb 78 punts de subministrament.

La finalitat de la compra conjunta és aconseguir els millors preus de l’energia subministrada, que en aquest cas és d’origen 100% renovable (certificada). Aquest 2024, les empreses adherides s’han estalviat un total de 14.173 euros i han deixat d’emetre 1.517 tones de CO a l’atmosfera. El seu consum ha estat de 5.420 kWh.

A banda d’això, amb Proenergia les empreses que formen part d’aquest grup tenen altres prestacions:

  • Un servei personalitzat i proper.
  • Optimització de la potència contractada i la resta dels conceptes de la factura.
  • Seguiment de la correcta facturació.
  • Gestor/a de la comerciallitzadora específica per el grup, amb tracte proper i ràpid en les gestions d’incidències i dubtes.
  • En tot el procés, les empreses són acompanyades pels tècnics i tècniques de promoció econòmica dels ajuntaments, que vetllen per la neutralitat i transparència.

Servei de Gestor Energètic Compartit (GECOM)

Aquest programa ofereix un assessorament i acompanyament a l’empresa per part d’un gestor energètic amb experiència per a la realització d’un estudi energètic dinàmic de sis mesos de durada. Subvencionat en un 60%.

Aquesta iniciativa està pensada per ajudar les empreses a millorar la gestió energètica i reduir costos de manera eficient, innovadora i sostenible. En el programa GECOM 2023-24 hi van participar 13 empreses, que es van estalviar 52.700 euros (una mitjana de 4.000 euros per empresa), amb una inversió de només 5.250 euros. A més, es van deixar d’emetre 48 tones de CO2 a l’any.

Després de valorar la primera edició de manera molt positiva, ara s’ha tornat a obrir la convocatòria a empreses del territori que hi estiguin interessades. Es va presentar el passat 5 de febrer a través d’un webinar.

13 de febrer de 2025