És un conjunt d’estratègies de marca que busca generar percepcions favorables als consumidors, donar valor als teus productes i posicionar-te al mercat. Si en vols saber més, et pots inscriure a un curs ràpid que organitza Creacció.
Els productes no són només productes. Coca-cola és més que una beguda refrescant, Starbucks més que un cafè… i Apple, Tesla, Benetton, Ray-Ban. La interacció amb aquests productes proporciona experiències i els comprem tenint en compte aquesta experiència. Les companyies ho saben. I per això aposten per crear una marca a través d’un procés que es coneix com a branding.
Però, què és el branding? I per què és tan important per a una empresa? Podríem definir el branding com el conjunt d’accions relacionades amb el posicionament, el propòsit i el valor d’una marca, amb l’objectiu de crear una connexió amb el públic per influir en les seves decisions de compra. Tot plegat, genera percepcions favorables als consumidors, dona valor als seus productes i es posiciona en el mercat. De manera més breu, podríem dir que es tracta del treball de gestió de marca.
Si creus que el branding pot generar un valor afegit a la teva empresa, des de Creacció t’hi podem ajudar. T’oferim un curs de dues sessions, els dies 20 i 29 de setembre, sota el títol de “Construeix la teva estratègia de marca narrativa”, on t’explicarem com construir un posicionament de marca i com desenvolupar-la, per quins canals i amb quins continguts. Curs subvencionat 100%.
Més informació i inscripcions al curs de branding
L’objectiu primordial del conjunt d’estratègies del branding passa, doncs, per associar la imatge corporativa d’una empresa o negoci a una acció treballada fonamentada a l’essència de l’empresa i la capacitat d’aportar valor significatiu a partir de despertar un sentiment, una experiència o una emoció al client objectiu. Si una empresa és capaç de transmetre aquest propòsit a partir de la seva pròpia personalitat, conseqüentment, crearà un vincle amb el client i donarà un pas de gegant perquè aquest opti per confiar en el producte o servei que se li ofereix.
No només s’ha de captivar el seu cap, també el seu cor. És clau treballar la gestió perquè arribi al client i poder arribar a influir de manera conscient i inconscient en la seva presa de decisions.
Alguns exemples de branding
El fenomen de la globalització ha fet créixer la competència empresarial. Per això, és clau treballar qualsevol aspecte que faciliti la diferenciació vers la multitud des del primer moment, des de la primera presa de contacte amb el client potencial, en un mercat canviant, incert, complex, confós, ambigú i amb un excés d’informació i opcions. Adaptar-se per subsistir o morir, aquesta és la qüestió.
I en aquest marc, el branding esdevé un element important. Tenir una personalitat i un propòsit, ser capaç de promoure afectació, vivències personals, bons records i confraternitzar amb les persones són les bases per desenvolupar la imatge corporativa d’una empresa que vulgui evolucionar al mateix temps que el mercat i satisfer alhora les necessitats del seu client.
Això ho han aconseguit algunes companyies, que han estat capaces de dissenyar una imatge que va més enllà del producte. Es el cas, per exemple, d’Apple, que es diferencia de la resta de competidors perquè ofereix tot un ecosistema únic per als seus clients/usuaris que inclou una àmplia gamma de productes tecnològics. Tesla, per la seva banda, ha destacat sempre per mantenir-se a l’avantguarda i posar la innovació al centre de totes les seves decisions. Benetton també té clar el seu missatge: oferir moda disidente i moderna a un públic jove i divers. I Starbucks té una estrategia de marca que gira al voltant d’un espai amigable i, sobretot, jove, la qual cosa transforma les seves botigues convencionals en espais relaxats i amb estil. I l’últim d’aquest recull d’èxits, la fàbrica de motocicletes Harley-Davidson, que aposta per un estil de vida únic, lliure i en comunitat.