Més de 200 persones assisteixen a Vic a una agenda dinàmica de trobades amb professionals que exploren l’actualitat des de diferents àmbits i tendències en el seu dia a dia professional.
El passat 23 de novembre va tenir lloc la primera edició de la jornada Edge Day un programa de sessions sobre tendències en l’ús de la tecnologia presentades per professionals que exploren aquestes tendències i experimenten fórmules per incorporar-les als seus negocis i reptes professionals.
Com era d’esperar la tendencia estrella de moltes de les sessions ha estat l’aplicació de la intel·ligència artificial, ja sigui per evolucionar i agilitzar processos de molts àmbits o ja sigui per crear nous serveis i productes experimentals.
A la jornada es van compartir des de l’ús d’aquesta tecnologia per definir estratègies de marketing complexes fins a l’aparició de les primeres influencers “artificials” o la ràpida evolució que els equips de desenvolupament veuran en la seva forma de treballar.
Però a banda de la sessió centrada en l’IA també es va debatre sobre el moment que viu el creixent mercat dels continguts digitals, impulsat per una banda per les grans plataformes i la visibilitat d’alguns perfils d’èxit a les xarxes (youtubers, casters, etc), i per l’altra per la facilitat d’accés a eines i plataformes de distribució que facilita molt la publicació de nous continguts però que fa evident que la professionalització i monetització d’aquests continguts és un repte que no està a l’abast de tothom.
El tram de matí es va tancar amb una sessió dedicada a analitzar l’actualitat del sector ecommerce, que rep l’impacte tant de noves tendències tecnològiques (com l’omnipresent IA, canvis en els algoritmes, l’aparició de nous “players”,…) com dels constants canvis en les tendències de consum i l’aparició de nous formats i canals que ha d’afrontar el marketing digital. Les exigències per arrencar un projecte d’ecommerce segueixen estant molt vinculades al coneixement tècnic de molts dels aspectes que hi intervenen i cal per tant el recolzament de professionals com les agències especialitzades en marketing digital.
Així com el matí s’adreçava a un públic 100% professional, mentre a la tarda el programa va obrir molt més l’espectre tant amb activitats organitzades per Creacció com per col·laboracions amb col·lectius i organitzacions com VicData, un grup d’interessats en la ciència de dades que programa trobades mensualment; OsonaMakers, un col.lectiu d’apassionats per la tecnologia i la cultura Maker que s’ubica al FabLab de can Pau Raba; Tres Dimensions, que agrupa dissenyadors 3D que també programa trobades periòdiques o Rubio&Clotet, que participava de l’organització i que va acollir dues activitats al seu estudi.
La jornada es va tancar al vespre amb una edició especial dels Afterworks que es programen mensualment a Vic i que presenten projectes i professionals amb projectes emprenedors, amb component tecnològica o innovadors. En aquesta ocasió els convidats van ser l’estudi The Clueless, els responsables de l’influencer generada artificialment amb l’ajuda d’IA’s generatives i que exploren la creació d’avatars o personatges ficticis que prenen vida a les xarxes.
La jornada va comptar amb l’assistència de més de 200 persones en les diverses activitats que es van programar en espais com el Vit, la Jazz Cava, el bar Gal·la, el Bart o l’estudi Rubio&Clotet.